Friday, August 1, 2008

Geneza 2:18

"Nu este bine ca omul sa fie singur, am sa-i fac un ajutor potrivit pentru el"

Nu ne trebuie prea mult timp ca sa descoperim ca fiinta cu care ne-am casatorit nu este perfectiunea intruchipata. Sa ne inarmam cu rabdare si sa investim in relatie. Iata niste ganduri ale unui barbat despre sotia ideala, ganduri care sunt valabile in ambele sensuri (adica si ale unei femei despre sotul ideal):

1. Cand ajung acasa imi place sa gasesc un loc linistit in care sa-mi revin dupa o zi nu prea stralucita, sa nu ma pocneasca durerea de cap.

2. Imi place tare mult cand draga mea se apropie de mine. Atingerea ei e leac miraculos pentru mine. Mi-ar placea sa fie mai rabdatoare in societate, sa nu vorbeasca in locul meu, sa nu ma denigreze si sa nu ma inalte.

3. Cand trecem prin vremuri grele nu ma face sa ma simt ca un ratat. Asta e foarte important pentru mine.

4. Trateaza-ma ca pe un adult, ca pe un prieten pe care vrei sa-l cunosti mai bine, acesta e genul de respect pe care il doresc cu bataie lunga.

5. Pentru mine a fi cu familia inseamna si o cina simpla cu sotia si copiii, indiferent ce mancam; poate sa fie paine cu margarina, important este ca suntem impreuna, ne simtim bine si putem comunica.

6. Ea tine cont de nevoile mele masculine. Nu ma deranjeaza o amanare, important e sa ma simt dorit.

7. Nu ma bate la cap cu maruntisuri pe care le poate face singura, doar pentru ca e o treaba de barbat.

8. Nu ma obliga, nu incearca sa ma oblige sa fac lucruri spirituale in public impotriva dorintei mele, sa tin o prelegere sau o predica; m-as simti jenat si ea ar intelege asta. In plus asta ma ajuta sa cresc in credinta.

9. Are aceleasi obiective ca si mine si discutam despre ele in mod constant; ele sunt pe primul loc pe lista ei de rugaciune. Ma ajuta sa vad lucrurile pe care le face Dumnezeu pentru implinirea telurilor noastre.

No comments: