Thursday, February 12, 2009

In Singuratatea Lumii

Singuratatea este poate cel mai groaznic si chinuitor sentiment din viata omului. Ne putem simti singuri cand nu e nimeni in jurul nostru, cand locuim singuri intr-o casa dar ne putem simti foarte singuri si cu o multime de oameni in jur. Oare ce face fiecare dintre noi atunci cand e singur? Ne plangem de mila, ne apuca teama, devenim tristi si deprimati? Mi s-a intamplat sa fiu singura si mi se intampla sa fiu singura de foarte multe ori, indiferent ca sunt sau nu cu cineva in jur.


Ma gandesc adesea la bunica care a locuit singura in ultima parte a vietii ei; bunicul murise cand ea era destul de tanara, apoi toti copiii pe care ii avea au plecat la casa lor asa ca a ramas singura. Eram mica si nu intelegeam prea bine dar stiu ca ma durea sufletul cand o vedeam pe bunica singura iar ei nu-i placea deloc. Imi rasuna puternic in urechi cuvintele ei “mai treceti pe la mine” desi imi petreceam toate vacantele la ea. Insa in singuratatea asta a ei ea s-a apropiat enorm de Dumnezeu. Bunica a fost dintotdeauna o femeie care a umblat pe caile Domnului si isi citea Biblia zilnnic si nu trecea o zi in care sa nu fi facut asta dar in anii in care a fost singura s-a schimbat enorm. Singuratatea a facut-o sa-si petreaca timp cu Dumnezeu mai mult si mai mult pana Dumnezeu i-a ocupat tot timpul. Dumnezeu era peste tot in ea, in chipul ei, in gandurile ei, in viata ei, in absolut tot ce facea, ce vorbea. In ultimii ani ai vietii devenise asa de nerabdatoare sa-L cunoasca pe Creatorul ei!


Desi am exemplul cel mai bun si mai palpabil, cand sunt singura sau cand ma simt singura ma apuca depresia. Pentru mine singuratatea este crunta. Dar daca as putea sa lupt depresiei si sa ma incep sa stau de vorba cu Domnul meu as reusi nu numai sa infrang singuratatea dar as creste in relatia cu Domnul meu. Timpul e foarte pretios dar e si mai pretios cand il petrec cu Domnul. Singuratatea poate fi o stare care sa ne apropie mai tare de Domnul vietii noastre; ar putea fi starea secreta a sufletului meu pe care sa o cunoasca doar El, si in care sa vina sa ma traga mai aproape de lumina lui datoare de viata.



Chiar in singuratate – nu esti singur niciodata daca esti cu Isus, Domnul Vietii.

No comments: