Tuesday, February 17, 2009

Robia ingrijorarii


Subiectul ingrijorarii ma urmareste zilnic si nu de curand am citit pe un blog despre acest subiect, asa ca am inceput iarasi sa ma gandesc mai profund, sa-mi analizez situatiile mai bine, sa-mi aduc aminte de anumite predici pe care le-am auzit, s.a.m.d. Oricum ar fi, toti suntem buni la lectii, dar cand ne vine nota de plata lunara, sau cand se imbolnavesc iarasi copiii, sau cand relatiile cu alti oameni nu merg cum ai vrea, sau… uitam de lectiile pe care le-am primit sau de legamantul pe care l-am facut cu Dumnezeu de atatea ori.

Este bine stiut de toata lumea plus ca este dovedit si stiintific ca anxietatea dauneaza grava sanatatii noastre fizica, mintala, emotionala si spirituala. Adesea ne mutileaza de nerecunoscut daca nu avem grija sa iesim din ea.


Imi place foarte tare Matei 6: 25-34 si o citesc mereu impreuna cu alte multe pasaje care vorbesc despre acelasi lucru – despre lasatul grijilor in mana lui Dumnezeu.

Eu simt grija ca o povara si ca toate poverile pe care le am sau care apar in viata mea, incerc sa i le dau lui Isus; am observat ca atunci cand m-am lasat cu totul pe mainile Lui, grijile mele s-au transformat in abur insa atunci cand m-am indoit n-am reusit sa scap de griji (si trebuie sa recunosc, nu sunt putine datile acestea).


Cand apare ingrijorarea primul lucru pe care al trebui sa-l facem este sa ne uitam la cauza ei, este problema respectiva demna de ingrijorare? Dumnezeu ne spune ca nu ar trebui sa avem nici un motiv de ingrijorare. Atunci de ce ne ingrijoram? Primul motiv este lipsa credintei- noi nu ne incredem in El pentru indeplinirea nevouilor noastre. Al doilea motiv ar putea fi chiar faptul ca incercam sa facem lucruri sau sa schimbam lucruri din viata noastra care nu se pot face/schimba. Mie una, imi este foarte greu si ingrijorarea ma prinde usor in capcanele ei. Insa oricat de putina ingrijorare ionseamna ca nu avem suficienta incredere in El. Ar trebui sa ne aducem aminte ca suntem copiii Lui si El se va ingriji de noi dupa bogatia sa (nu dupa a noastra).


Anxietatea apare cand urmarim modelul lumii caci El ne spune sa “cautati mai intai imparatia lui Dumnezeu”, deci mai intai, nu in al doilea rand. De fapt asta trebuie sa fie singura noastra grija – imparatia lui Dumnezeu. Si apoi sa avem credinta incredintata ca El ne va da toate celelalte pe deasupra.

No comments: